turkce slow sarkilara klip cekme teknikleri


  • araba içi tripleri son derece uygundur, arka koltukta düşünceyle yola anlamsızca bakılır, "ah be yarim vurdun gittin insafsızca" dercesine kafa usulca cama yaslanır.el hareketleriyle kadere lanet edilir.


  • ibrahim tatlises modeli:deniz kenarina gidilir,tercihen pardesolu,eller iki yana acilir sarki cigrilir.


  • stüdyodan dışarı bile çıkmaya gerek görülmeden, şarkıcı muhtelif çapraz köşelere lens harikası bakışlarını odaklar, arada bir de objektife kesik atar. bedeni hareketsizdir, yanağından şerit şerit yaşlar süzülür. slow şarkıların acılı olması gerçeğinden yola çıkılarak çekilen maliyetsiz klip tekniğidir.


  • klip siyah beyaz çekilince öyle dokunuyor ki anlatılmaz. misal davud güloğlu'nun bi klibi var, hem slow şarkı, hem siyah beyaz, ne zaman dinlesem ağlamaklı oluyorum. klipte hem yağmur var, hem ağaçlar var, hem sevgili var, hem siyah beyaz. allahım benim günahım neydi.


  • yıldız tilbe için bir adet düz duvar yeterlidir.


  • tercihan boş veya sadece bir kanape veyahut bir yatak bulunan bir oda, havada uçuşan, yırtılan, yakılan (o anki ruh haline göre) eski fotoğraflar, kavga eden birbirini hırpalayan bir genç kadın ve erkek görüntüleri yeterli olabilmektedir.


  • gömleği pantolonunun üzerine çıkmış, üstten bir iki düğmesi açılmış sanatçı, odada saçı başı darmadağın dolaşırken, masanın üzerindeki kadehe veya vazoya vurur. vurduğu nesne ağır çekimde düşer, kırılır. kalbimizle birlikte paramparça olur. bu esnada cama yağmur damlaları vurmaktadır, acımızı silsin götürsün diye.


  • sanatçı hüzünlü hüzünlü şarkısını söylerken üzerinden gül yaprakları yağdırılması da bu işin raconundandır. erkekler için uzun pardesü ile yağmurlu havada sahilde yürümek, bayanlar için yağmurlu havada arap kızı gibi camdan bakmak gayet uygundur